Een opgeruimd bedrijf regel je zo

Er komt een hoop kijken bij het runnen van een eigen bedrijf. Van het aannemen en instrueren van werknemers tot het overzien van de geldzaken. Maar ook het regelen van een bedrijfsruimte en het onderhoud daarvan behoort tot de taken. In deze blog vertel ik je hoe je een bedrijfsruimte geordend en opgeruimd houdt. In deze tijd is dat extra belangrijk. Hygiëne is altijd belangrijk maar nu letten we er nog meer op, ter bescherming van de gezondheid. Lees je mee?

Iedereen doet zijn ding

Afhankelijk van het soort bedrijf dat je runt, werkt het natuurlijk anders. Maar als je een kantoorruimte hebt met werknemers die daar werken, is het heel logisch om te vragen of iedereen zijn werkruimte opgeruimd houdt. Zo voorkom je dat eventuele rommel en vaat opstapelen. Een opgeruimd bureau zorgt ook voor overzicht en het motiveert om aan de slag te gaan.

Standaard schoonmaak

Het kan ook helpen om een standaard schoonmaakdienst aan te nemen die eens of twee keer in de week de algemene ruimtes poetst. Hierdoor blijft het opruimen niet bij ordening maar worden oppervlakten ook gedesinfecteerd. Sommigen mensen vinden dat je dat best zelf kan doen maar afhankelijk van het soort bedrijf dat je hebt, kan het zeker lonen om te investeren in extra hulp. Dit maakt dat jij weer tijd hebt voor andere dingen.

Wat je moet regelen

Wanneer je een bedrijf opzet, is het belangrijk om een goede afvalinzamelaar in de arm te nemen. Bij MKB Afval zie je precies waar je aan toe bent. In plaats van een offerte aan te moeten vragen, staan al hun prijzen gewoon op de website, heel transparant dus. Daarnaast kun je bij MKB afval terecht voor allerlei soorten containers, van grote afvalcontainers tot bakken voor glazen flessen of een afvalcontainer speciaal voor papier en karton.

Goed voor het milieu

Door deze ruime keuze kan je als ondernemer ook keuzes maken wat betreft het milieu door er bijvoorbeeld voor te kiezen om je afval te scheiden. Niet alleen is dit heel makkelijk, het kan ook de reputatie van je bedrijf verbeteren. Daarnaast kan het ook medewerkers inspireren om zelf afval te scheiden. Zo helpen we toch allemaal een handje mee. Veel ondernemers zijn bang dat dit hun extra geld kost maar door de tarieven die kant en klaar op de site van MKB Afval staan, weet je wat je kwijt bent. Ook als je ervoor kiest om afval te scheiden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *